L’Anuari 2020: L’estat de l’educació a Catalunya revisa els principals indicadors sobre la realitat del sistema educatiu català i aporta propostes al voltant dels desafiaments que planteja la necessitat d’avançar cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat. L’elaboració de aquest document ha estat a càrrec de deu experts coordinats per César Coll, IP del nostre equip d’investigació, i Bernat Albaigés, investigador en l’àmbit de l’educació i director del Anuari 2016.

En aquest Anuari 2020, els autors analitzen i ofereixen propostes al voltant dels desafiaments que planteja la necessitat d’avançar cap a un sistema educatiu capaç de satisfer les necessitats d’aprenentatge de l’alumnat en aquestes primeres dècades del segle XXI: innovació educativa, noves necessitats d’aprenentatge, temps i espais educatius, formació docent, TIC, equitat. Un darrer capítol, a càrrec dels directors de l’Anuari, esbossa un seguit de propostes per afrontar i superar tant les febleses i mancances que arrossega el nostre sistema educatiu com els nous desafiaments a què s’enfronta.

Descarrega el document