¿Qué novedades hay en los recursos BLE?
¡Echa un vistazo y lo descubrirás!
Using Family Interviews to Increase Equity and Engagement in Science
It is a specific educational practice that promotes educational equity by building family-school relationships. Likewise, this practice promotes the engagement in science. In the description of the practice, different practical resources are provided (interview scripts, [...]
Teacher roles in personalized learning environments
El artículo que presentamos, y que cuyo resumen hemos querido dejarles a continuación, examina el rol que tienen los docentes en contextos de personalización del aprendizaje a nivel de política de Estado en diversos establecimientos [...]
Personalized Learning: Practices and Principles from the Learner-Centered Movement
The Institute4pl announce an article written by Julia Rutledge, M.S. of the University of Wisconsin-Madison. The first section concentrates on how personalized learning environments may elicit 21st century skills and attributes in students. The second [...]
Learning together: Adapting methods for family and community research during a pandemic
In July 2020, Dr. Brigid Barron and her team at Stanford University’s Graduate School of Education and the Joan Ganz Cooney Center convened a virtual workshop to mobilize a community of investigators to explore innovative [...]
Presentació de la LOMLOE
Diputació de Barcelona 1 de julio de 2021: La LOMLOE: un pas endavant per l’equitat, la qualitat i l’excel·lència de l’educació al nostre país. El passat 19 de novembre de 2020 es va aprovar la [...]
Programa Ciutat-Escola Sabadell
Projecte de l’Ajuntament de Sabadell que, actuant com a engranatge entre escoles/instituts i entorn, posa a l’abast dels centres educatius de la ciutat els recursos que ofereix el municipi (empreses, entitats i institucions) per ampliar [...]