Veus. Testimoniatges, experiències, vivències, records, idees, emocions, narratives… relacionades amb l’aprenentatge i el seu impacte sobre la vida de les persones
Amanda Labarca y su planteamiento sobre la educación
La educadora chilena y feminista Amanda Labarca desarrolló su discurso a lo largo del siglo XX, con influencias de Dewey, entre otros. Planteaba que: “Educar es un proceso doble: estimula el desarrollo de las capacidades, [...]
Aprenentatge vinculat a la realitat
Els nens i nenes tenen unes vivències fora de l’escola que no són uniformes (...). Perquè sigui un aprenentatge real per ells, un aprenentatge que els motivi i els ajudi a créixer com a persones, [...]
Competency Ice-Berg Model – Meaning and its Components
“The iceberg model for competencies takes the help of an iceberg to explain the concept of competency. An iceberg which has just one-ninth of its volume above water and the rest remains beneath the surface [...]
Reimagining Education Together
Reimagining education together (2019)
La educación es la vida en sí misma. J. Dewey
“La educación no es preparación para la vida; la educación es la vida en sí misma" Dewey, J. (1938). Experience and education. New York: Kappa Delta Pi.
Saber leer es algo fabuloso
“¿Sabe, señor Hoshino? Últimamente, Nakata tiene a menudo un sueño. En el sueño, Nakata sabe leer. No sabe qué ha pasado, pero ya puede leer. Y tampoco es tan tonto. Nakata está muy, muy [...]
Motivació i satisfacció per aprendre
“Tinc una motivació per aprendre des de que tinc consciència de mi mateixa. Poder descobrir i experimentar noves vivències i coneixements m’aporta una gran satisfacció. A més, el fet de generar més interrogants a mesura [...]
Classroom Examples of Social and Emotional Learning and Character Development
“I teach in a way that they find a real-world problem, that they want to change, they do research about it, they write to a real-world person. So many of my students wrote to the [...]
Papelucho y las historias
“La gente grande no se acuerda ya de lo mucho que cuesta estudiar. Creen que uno no tiene nada en la cabeza… Y hay que ver lo difícil que es poner atención y no pensar [...]
Aims are generated through imagination but are not made of imaginary stuff
The aims and ideals that move us are generated through imagination. But they are not made of imaginary stuff. They are made of the hard stuff of the world of physical and social experience […] [...]
Com implicar l’alumnat en els seus aprenentatges?
“L’alumne ha de percebre que l’escola ofereix un coneixement que dóna respostes a aquelles preguntes que es fa. Ha de divertir-se aprenent, no ha d’estar esperant que arribi el cap de setmana per divertir-se sinó [...]
Mirrors and windows
“The whole purpose of education is to turn mirrors into windows” ― Sydney J. Harris