Quines novetats hi ha en els recursos BLE?
Fes un cop d’ull i ho descobriràs!
La reflexión del alumnado como estrategia para favorecer el aprendizaje con sentido
Solari, M. (2022). La reflexión del alumnado como estrategia para favorecer el aprendizaje con sentido. Conferencia impartida en el marco dels Seminaris Temàtics d’Aprofundiment 2021 – 2022 organizados por el Laboratori de Transformació Educativa del [...]
Using Family Interviews to Increase Equity and Engagement in Science
It is a specific educational practice that promotes educational equity by building family-school relationships. Likewise, this practice promotes the engagement in science. In the description of the practice, different practical resources are provided (interview scripts, [...]
Teacher roles in personalized learning environments
El artículo que presentamos, y que cuyo resumen hemos querido dejarles a continuación, examina el rol que tienen los docentes en contextos de personalización del aprendizaje a nivel de política de Estado en diversos establecimientos [...]
Personalized Learning: Practices and Principles from the Learner-Centered Movement
The Institute4pl announce an article written by Julia Rutledge, M.S. of the University of Wisconsin-Madison. The first section concentrates on how personalized learning environments may elicit 21st century skills and attributes in students. The second [...]
Learning together: Adapting methods for family and community research during a pandemic
In July 2020, Dr. Brigid Barron and her team at Stanford University’s Graduate School of Education and the Joan Ganz Cooney Center convened a virtual workshop to mobilize a community of investigators to explore innovative [...]
Presentació de la LOMLOE
Diputació de Barcelona 1 de julio de 2021: La LOMLOE: un pas endavant per l’equitat, la qualitat i l’excel·lència de l’educació al nostre país. El passat 19 de novembre de 2020 es va aprovar la [...]