Jornades (2016)

//Jornades (2016)
Jornades (2016)2019-03-18T17:40:52+00:00

Aprenentatge i educació escolar en el segle XXI: la connexió entre experiències d’aprenentatge dins i fora de l’escola

El propòsit d’aquestes jornades, dirigides a professors, investigadors i altres professionals de l’educació, va ser facilitar i promoure un espai d’intercanvi d’idees i de reflexió conjunta sobre els processos d’aprenentatge en aquest nou escenari. Un escenari en el qual l’aprenentatge deixa d’estar associat a un sol tipus de contextos d’activitat –tradicionalment el context de les institucions d’educació formal– per a passar a ser el resultat del conjunt d’experiències d’aprenentatge que tenen lloc en els diferents contextos d’activitat pels quals les persones transitem.

Conferència inaugural “Recerca i desenvolupament de l’aprenentatge connectat” (pdf)

Kristiina Kumpulainen

University of Helsinki, Finlandia

 Proyecto Bridging Learning Experiences – BLE Presentació de resultats (pdf)

César Coll

Universitat de Barcelona, España

Taula Rodonda La nova ecologia de l’aprenentatge. Desafiaments i oportunitats”

Moderador:

César Coll, Universitat de Barcelona

Ponents:

Kristiina Kumpulainen, University of Helsinki

Fernando Hernández, Universitat de Barcelona

Albert Sangrà, Universitat Oberta de Catalunya

Simposio I L’aprenentatge de la ciència i la tecnologia en l’era digital”

Moderador:

Moisès Esteban-Guitart, Universitat de Girona

Ponents:

William Penuel, University of Colorado

Mario Barajas, Universitat de Barcelona

Montserrat Pedreira, Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya

Simposio II Bastir ponts entre les experiències d’aprenentatge de dins i fora de l’escola”

Moderadora:

Anna Engel, Universitat de Barcelona

Ponents:

Antii Rajala, University of Helsinki

Ramon Grau, Institut Quatre Cantons de Barcelona

Nichole Pinkard, DePaul University

Conferència de clausura “El disseny i la construcció d’infraestructures de suport per a l’aprenentatge equitatiu de la Ciència, la Tecnologia, l’Enginyeria i les Matemàtiques (STEM) en tots els contextos” (pdf)

William Penuel

University of Colorado, EEUU

César Coll, coordinador Grup de Recerca sobre Interacció i Influència Educativa – GRINTIE. Universitat de Barcelona.

Moisés Esteban, coordinador Grup Cultura i Educació. Universitat de Girona

Manuel de la Mata. Laboratorio de Actividad Humana –LAH. Universidad de Sevilla.

Fernando Hernández. Grupo Esbrina – Subjectivitats, visualitats i entorns educatius contemporanis. Universitat de Barcelona.

Elena Martín. Grupo de estudios sobre el Aprendizaje y el cambio educativo. Universidad Autónoma de Madrid.

Juan Daniel Ramírez. Grupo de Estudios sobre Cultura y Cognición. Universidad Pablo de Olavide.

José Luis Rodríguez Illera. Grup de Recerca Ensenyament i Aprenentatge Virtual –GREAV. Universitat de Barcelona.

Albert Sangrà. EDUL@B, Grupo de Recerca en Educació i TIC. eLearn Center / Universitat Oberta de Catalunya.

Ignasi Vila. Grup Cultura i Educació. Universitat de Girona.

Anna Engel, coordinadora. Universitat de Barcelona.

César Coll. Universitat de Barcelona.

Moisès Esteban-Guitart. Universitat de Girona.

Mariana Largo. Universitat de Barcelona.

Laura Lázaro. Universitat de Girona.

Mariona Llopart. Universitat de Girona.

Antonio Membrive. Universitat de Barcelona.

Iris Merino. Universitat de Barcelona.

Judith Oller. Universitat de Barcelona.

M. José Rochera. Universitat de Barcelona.

Carina Siqués. Universitat de Girona.

Agència de gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR). Departament d’Economia i Coneixement. Generalitat de Catalunya.

RecerCaixa, programa impulsat por  Obra Social “la Caixa” i la Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP)

Secretaría de Estado de Investigación, Desarrollo e Innovación. Ministerio de Economía y Competividad (MINECO).

Universitat de Barcelona. Facultat de Psicologia.

Universitat de Girona. Facultat d’Educació i Psicologia.

Grup de Recerca sobre Interacció i Influència Educativa –GRINTIE

Coordinador: César Coll. Universidad de Barcelona.

Grupo de Recerca Cultura i Educació

Coordinadores: Ignasi Vila y Moisès Esteban. Universidad de Girona.

BLE –Bridging Learning Experiences

Auditorio Meier del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA)

Plaça dels Àngels, 1 · 08001 Barcelona

L’auditori Meier compta amb una entrada independent situada en la plaça Joan Corominas

Dijous 17 de novembre de 2016

Divendres 18 de novembre de 2016