Veus. Testimoniatges, experiències, vivències, records, idees, emocions, narratives… relacionades amb l’aprenentatge i el seu impacte sobre la vida de les persones
Four phases to promote teaching for learning
Watkins, C. (2003). Learning: a sense maker’s guide. London: Institute of Education, University of London. (p.30)
Mobile devices…
“Movile devices and one-to-one personalized learning techniques are breaking the boundaries of education by delivering anytime/anywere learning: turning the entire world into a potential classroom!” Grant, P., & Bayse, D. (2014). Personalized learning. A [...]
Aprender es hoy una actividad paradójica
“Aprender es hoy una actividad paradójica. Cada vez se dedican más años de la vida y más horas de cada día, a la tarea de aprender y, sin embargo, aparentemente, cada vez se aprende menos [...]
Personalized learning involves the student in the creation of learning activities
“Personalized learning involves the student in the creation of learning activities and relies more heavily on a student’s personal interests and innate curiosity. Instead of education being something that happens to the learner, it is [...]
El aula vacía
https://youtu.be/LAD_vEr3oqc Diez directores latinoamericanos aportan su mirada personal al tema de la deserción escolar en la película El Aula Vacía, un documental que busca visualizar este problema en América Latina, donde la mitad de los [...]
Aprendizaje conectado, equitativo, social y participativo
Connected Learning Research Network and Digital Media & Learning Research Hub
“Enseñar es aprender dos veces” Joseph Joubert
Joseph Joubert (Montignac, Périgord, 7 de mayo de 1754 – París, 4 de mayo de 1824) fue un moralista y ensayista francés recordado sobre todo por sus “Pensamientos” publicados póstumamente. Más información en Wikipedia
Cuando creíamos que teníamos todas las respuestas…
“Cuando creíamos que teníamos todas las respuestas, de pronto, cambiaron todas las preguntas.” Mario Benedetti
What is effective learning?
Watkins, C. (2003). Learning: a sense maker’s guide. London: Institute of Education, University of London. (p.29)
If we teach…
“If we teach today’s students as we taught yesterday’s, we rob them of tomorrow.” (Dewey, 1916, p. 167) Dewey, J. (1916). Democracy and Education. New York: Macmillan Company.