Quines novetats hi ha en els recursos BLE?
Fes un cop d’ull i ho descobriràs!
ELEOT: Effective Learning Environments Observation Tool
https://www.advanc-ed.org/eprove/#/ The Effective Learning Environments Observation Tool (ELEOT) is a learner-centric classroom observation tool that comprises 28 items organized in seven environments aligned. The ELEOT provides useful, relevant, structured, and quantifiable data on the extent to which [...]
Aprendizaje y Servicio Solidario: Memoria Histórica. Experiencia innovadora del IES Miguel Catalán (Madrid)
http://www.eduforics.com/es/aprendizaje-y-servicio-solidario-memoria-historica/ En esta página del portal EDUforics se presenta una experiencia de Aprendizaje y Servicio Solidario (APS) realizada en el Instituto de Educación Secundaria Miguel Catalán de Coslada (Madrid). En ella se lleva cabo el [...]
Trabajo Globalizado de Propuesta Externa -TGPE: experiencia innovadora del INS Quatre Cantons (Barcelona)
http://www.eduforics.com/es/trabajo-globalizado-propuesta-externa-tgpe/ En esta reseña, publicada en el portal EDUforics, se describe una experiencia de innovación sobre la personalización del aprendizaje escolar: el Trabajo Globalizado de Propuesta Externa (TGPE), que se lleva a cabo en el [...]
The Institute for Personalized Learning
Access to the interactive honeycomb The Institute for Personalized Learning is a division of Cooperative Educational Service Agency #1, a provider of high-quality, cost-effective programs and services for K-12 districts in Southeastern Wisconsin. The [...]
Report: Local Learning Ecosystems: Emerging Models
Across the globe there is a growing consensus that education demands radical transformation if we want all citizens to become future-ready in the face of a more digitally enabled, uncertain and fast changing world. Education [...]
Charla TEDx “Aprender en casa”
La Dra. Melina Furman, educadora y madre, se centra en esta charla de TEDxRiodelaPlata en cómo desde el entorno familiar se puede despertar en los hijos el deseo por aprender. Partiendo de la premisa de que [...]