Home2023-03-12T12:03:55+01:00

PROPÒSIT

BLE sorgeix amb el propòsit de convertir-se en un lloc de trobada, d’intercanvi d’informació i de reflexió conjunta per als investigadors, els professionals de l’educació i, més en general, per a totes les persones interessades a estudiar i comprendre els processos.

L’acrònim BLE –de l’anglès Bridging Learning Experiences– fa referència a una de les característiques més destacades i amb majors implicacions educatives de la nova ecologia de l’aprenentatge.

El acrónimo BLE –del inglés Bridging Learning Experiences– hace referencia a una de las características más sobresalientes y con mayores implicaciones educativas de la nueva ecología del aprendizaje.

OBJECTIUS

Impulsar l’estudi dels processos d’aprenentatge en el marc de la nova ecologia de l’aprenentatge i contribuir a la seva explicació i comprensió, proporcionant una informació actualitzada dels enfocaments teòrics i metodològics més prometedors i dels resultats més destacats de la recerca sobre el tema.

Impulsar la recerca i la reflexió sobre els processos de construcció de la Identitat d’Aprenent i sobre com les persones ens construïm com a aprenents.

Identificar, analitzar i debatre sobre els reptes educatius que planteja la nova ecologia de l’aprenentatge i les transformacions que han d’escometre els sistemes educatius per a contribuir a la formació dels aprenents competents que requereix la societat actual.

Discutir el paper de les pràctiques de personalització de l’aprenentatge com a estratègies per a incrementar el sentit de l’aprenentatge escolar en el marc de la nova ecologia de l’aprenentatge, i contribuir a la seva explicació i comprensió, proporcionant una informació actualitzada dels enfocaments teòrics i metodològics més prometedors i dels resultats més destacats de la recerca sobre el tema.

Proposar línies d’actuació prioritàries per a avançar en la direcció d’una major personalització de l’aprenentatge escolar referides als centres educatius i al professorat, a la comunitat educativa en general, i a les administracions educatives i els responsables de les polítiques educatives.

PROJECTES ACTUALS

PROJECTES FINALITZATS

DIFUSIÓ

ESCOLA BARCELONA

Hemos entrevistado a Mont Cabana, a Emma Martí a Miki Castiella y a Meritxell Vila en relación con los espacios de coordinación que coordinan en el centro (reuniones de coordinación pedagógica, de coordinación de ciclo superior, y de nivel para quinto curso respectivamente). También hemos tenido oportunidad de conversar sobre…
Read More

Escola Infant Jesus

Los alumnos del proyecto “Depèn de tu_Actua” de 3r ESO de TQE han hecho las presentaciones orales del proceso de elaboración de los prototipos construidos para dar respuesta a las necesidades de diferentes etapas educativas del centro: Llar d’ Infants, PIN (tercero de Primaria) y NEI (segundo de ESO).

ESCOLA INFANT JESÚS

Hemos entrevistado a Neus Carmona, directora de la etapa NEI, en relación con la coordinación de tutores de la etapa. También hemos tenido oportunidad de hablar sobre la coordinación pedagógica del centro y de la etapa.

ESCOLA INFANT JESÚS

Hoy hemos entrevistado a Cristina Aznar para hablar de las reuniones de Consell de Pastoral en las que participa como consiliaria de la etapa NEI.

Go to Top