Infografia: Una escola per a tothom, un projecte per a cadascú
https://view.genially.com/5e7a023d57cf570e0a5afd3e/vertical-infographic-infografia-orientacions-inclusiva
Iris Merino2025-02-17T07:11:08+01:00febrero 17th, 2025|Etiquetas: educación inclusiva, equidad, infografía|
https://view.genially.com/5e7a023d57cf570e0a5afd3e/vertical-infographic-infografia-orientacions-inclusiva
Iris Merino2025-02-02T07:07:49+01:00febrero 2nd, 2025|Etiquetas: actividades comunitarias, educación infantil, educación primaria|
EduCaixa presenta el Tangram Literari: una exposició a l’escola, un recurs innovador que convida els centres educatius d'etapa infantil i primària a participar en la creació d'un gran mural interactiu i creatiu, dividit en diferents peces fonamentades en la nostra guia d'habilitats d'alfabetització. https://www.youtube.com/watch?v=3loXjVBC4vY S’han preparat tres murals, cadascun dedicat a una etapa escolar diferent: segon cicle d'Educació Infantil, primer cicle d'Educació Primària i segon cicle d'Educació Primària. Descarrega't el mural de l'etapa que et correspongui per a compondre'l a classe de manera col·laborativa. A més, cada mural està inspirat en un conte escrit i il·lustrat per l'autora Rocío Bonilla. [...]
Iris Merino2025-01-29T18:14:23+01:00enero 29th, 2025|Etiquetas: calidad educativa, educació formal, educación superior, guía|
Guia per a l’avaluació de la innovació docent universitària - IVÀLUA La guia com a eina de referència per promoure l’avaluació dels processos d’innovació docent. La present guia té com a principal objectiu aportar elements per poder avaluar la innovació docent universitària. Es tracta d’una guia pionera per molts motius. En primer lloc perquè estableix una conceptualització del que s’entén com a innovació docent universitària, caracterització que ha estat consensuada per als autors de la guia en col·laboració amb les persones responsables de la innovació docent de les diferents universitats catalanes. En segon lloc perquè posa en relació dos aspectes que [...]
Iris Merino2025-01-23T12:33:17+01:00enero 23rd, 2025|Etiquetas: educación formal, plataforma, recurso educativo abierto, sitio web, tecnología|
eXeLearning es un programa libre y abierto que permite la creación de contenidos educativos de una manera sencilla y con un acabado de calidad. Admite además la incorporación de gran variedad de contenidos (textos, imágenes, vídeos, objetos digitales…) y de actividades interactivas. Una herramienta en continua mejora que no ha dejado de ganar adeptos en el mundo de la educación. El proyecto nació en Nueva Zelanda, pero en 2010 el INTEF (entonces ITE) asumió la coordinación y el impulso del proyecto apoyado por diferentes organismos públicos y empresas. Actualmente se coordina desde CEDEC.
Iris Merino2025-01-15T11:43:48+01:00enero 15th, 2025|Etiquetas: educació formal, educación superior, infografía, tecnología, TIC|
Recurso dirigido al profesorado que muestra una serie de herramientas de inteligencia artificial generativa útiles para la labor docente. El recurso ha sido desarrollado por el Instituto de Docencia Universitaria de la Pontificia Universidad Católica del Perú. https://view.genially.com/66ab949ba27f62e4584903ec/interactive-content-mapeo-de-herramientas-de-ia Mapa de herramientas de Inteligencia Artificial Generativa
Iris Merino2025-01-09T11:38:17+01:00enero 9th, 2025|Etiquetas: actividades de aprendizaje, artículo, ecología del aprendizaje, sentido del aprendizaje|
Gameful education can foster students' lifelong learning perspectives, which is vital in the 21st century. However, implementation strongly depends on teachers' views about gameful practices. This scoping review aims to identify the characteristics of relevant studies and explore factors influencing gameful practices. Following the PRISMA protocol, 143 studies were analysed that focused on in-service teachers’ beliefs, attitudes, or practices concerning gamification or game-based learning; published between 2013 and 2023; written in English; contained primary source; and peer-reviewed. The study introduces a typology of supporting and inhibiting factors, emphasising the importance of professional development and supportive communities. Bacsa-Károlyi, B., y Fehérvári, [...]