Archivos anuales: 2020

From Vision to Reality: Personalized, Competency-Based Learning for All Kids

2020-01-31T15:25:28+01:00febrero 5th, 2020|Etiquetas: , , , |

From this page you can download for free this guide designed by Virgel Hammonds and Jesse Moyer. The authors talk about the pillars of personalized learning, which involves putting students in the center and requires attending to four factors: deeper learning, equitable and basic curriculum, considering the learner agency, and the social and emotional skills. It offers recommendations to implement personalized learning with strategies for students, teachers and districts or communities. Download the report https://knowledgeworks.org/resources/vision-reality-personalized-cbe/

Publicació del llibre “Aprenentatge amb sentit i valor personal: Estratègies, recursos i experiències de personalització educativa”

2020-02-04T11:04:54+01:00febrero 4th, 2020|Etiquetas: , , , , , |

Recentment l'Editorial graó ha publicat el llibre “Aprenentatge amb sentit i valor personal: Estratègies, recursos i experiències de personalització educativa”, escrit per César Coll i Salvador, Moisès Esteban-Guitart i Edgar Iglesias Vidal. El text té com a objectiu identificar, descriure i il·lustrar un conjunt de recursos, estratègies i experiències de personalització educativa dirigits a promoure i reforçar en l'alumnat el sentit i el valor personal dels seus aprenentatges escolars. Sorgit en el marc de l'Aliança Educació 360 promoguda per la Fundació Jaume Bofill, la Diputació de Barcelona i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, té com a destinataris [...]

Formació «Teacher Track YoMo 2020»

2020-01-31T11:36:43+01:00febrero 3rd, 2020|Etiquetas: , , , , , |

El Departament d’Educació i el YoMo organitzen el programa d’activitats Teacher Track adreçat a docents i a l’alumnat de màster i de grau de Ciències de l'Educació. El programa presenta conferències i xerrades des d’una perspectiva global i també una sèrie de tallers pràctics sobre les últimes innovacions tecnològiques: des de Scrtatch fins a la impressió en 3D. Dies: dimarts 25, dimecres 26 i dijous 27 de febrer de 2020 Hora: de 15h a 20h Lloc: Farga de l’Hospitalet. Per a docents locals, la participació a YoMo i al Teacher Track és una activitat reconeguda i inclosa en el Pla de Formació Permanent del Departament d’Educació. El programa d’activitats el podeu [...]

All learning is personal

2020-01-31T15:18:18+01:00febrero 3rd, 2020|Etiquetas: , , , , |

The Institute for Personalized Learning, division of Cooperative Educational Service Agency #1 presents in this section the core components of their learning model. This one stipulates learning activity is autonomous, initiated and controlled by the learner. For all learners can get this level and become a key contributor to their learning, connections, interactions or context must be identified. To achieve this, educators have to know thoughtfully what motivates the learner and what are their interests about. These 3 core components are: • Learner profiles (Demographic data, academic status, learning-related skill set, potential learning drivers). • Customized learning paths (Develop personal learning [...]

Sobre el aprendizaje, el arte de narrar y los viajes de las palabras

2019-12-16T11:49:46+01:00enero 31st, 2020|

No aprendí el arte de narrar en los palacios de Bagdad. Mis universidades fueron los viejos cafés de Montevideo. Los Cuentacuentos anónimos me enseñaron lo que sé. En la poca enseñanza formal que tuve, porque no pasé de primero de liceo, fui un pésimo estudiante de historia. Y en los cafés descubrí que el pasado era presente, y que la memoria podía ser contada de tal manera que dejara de ser ayer para convertirse en ahora. No recuerdo la cara ni el nombre de mi primer profesor. Fue cualquier parroquiano de esos que todavía se reúnen, en los pocos cafés que [...]

Publicación «La reestructuración de los espacios escolares: una oportunidad para promover la reflexión del alumnado»

2020-01-31T11:30:59+01:00enero 31st, 2020|Etiquetas: , , , , , , |

El portal EDUforics ha publicado la reseña La reestructuración de los espacios escolares: una oportunidad para promover la reflexión del alumnado, un texto en el que se analiza una práctica de innovación que se ha diseñado e implementado en toda la etapa de educación primaria del colegio Montserrat (FUHEM) y que ha implicado una reestructuración y modificación de la gestión de los espacios educativos, desde la perspectiva de su potencialidad para contribuir al desarrollo de la competencia de aprender a aprender. El texto tiene dos objetivos principales. El primero de ellos consiste en presentar teóricamente la reflexión del alumnado sobre su proceso de aprendizaje y sobre sí [...]

Presentació de l’informe Delphi «Personalitzar, un model per a una educació de qualitat al S.XXI»

2020-01-31T11:21:53+01:00enero 31st, 2020|Etiquetas: , , , , |

Institució Familiar d'Educació organitza l'acte de presentació de l'informe Delphi amb el nom de "Personalitzar, un model per a una educació de qualitat al S.XXI". Data: divendres 21 de febrer de 2020 Hora: de 15.30h a 17.30h Lloc: Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). Montalegre, 5, Barcelona. Descripció Què vol dir personalitzar en educació? Quina finalitat busca la personalització? Quins són els principis que hauria de tenir un model educatiu per a ser considerat personalitzat? Com fer-ho? Com serà l'escola de l'educació personalitzada del futur? Per donar resposta a totes aquestes preguntes i poder realitzar un estudi profund sobre la situació [...]

Característiques d’un centre educatiu 360

2020-01-31T15:06:33+01:00enero 31st, 2020|Etiquetas: , , , , |

Aquesta infografia elaborada per Mireia Mas presenta les característiques distintives dels Centres Educatius 360 a Catalunya. Es descriuen 13 característiques que defineixen una escola o institut 360, és a dir, que treballa en xarxa amb altres agents, temps i espais educatius per a millorar les condicions d'igualtat educativa de l'alumnat. No és necessari complir totes les característiques, però sí que realitzar accions que connectin el centre educatiu amb l'entorn, que connectin el temps i els espais lectius i no lectius, i que connectin els aprenentatges realitzats pels estudiants dins i fora de l'escola. (Fes clic en la imatge) https://www.educacio360.cat/recursos/caracteristiques-dun-centre-educatiu-360/

Conferència «El repte de formar els professors necessaris per a la societat del coneixement» pel Dr. Levine

2020-01-31T11:16:20+01:00enero 29th, 2020|Etiquetas: , , , , , |

La comissió d'Educació d'Amics del País organitza la conferència 'El repte de formar els docents necessaris per a la societat del coneixement', que pronunciarà el Prof. Arthur Levine, president emèrit de Teachers College (Columbia University) i expresident de la Woodrow Wilson Foundation. Dia: dimarts 11 de febrer Hora: 18.30h Lloc: Palau Macaya, Barcelona La transformació de les societats, en particular en relació a la generació i accés a la informació i al coneixement, comportarà canvis dramàtics a les escoles i universitats i al perfil dels docents. Això requereix reformular a fons la formació de professorat i explorar nous models. Per respondre aquest repte [...]

Ir a Arriba