Cal passar de la visió de l’educació entesa com a escolarització a una que reconegui la connexió dels diversos contextos d’aprenentatge

//Cal passar de la visió de l’educació entesa com a escolarització a una que reconegui la connexió dels diversos contextos d’aprenentatge

César Coll, Catedràtic de Psicologia de l’Educació, Universitat de Barcelona, comenta sobre la seva visió d’educació més enllà de l’escola, abastant la connexió dels diversos contextos d’aprenentatge. Es refereix a l’redisseny de les activitats escolars en un temps rècord com a conseqüència de la pandèmia Covid19, especialment a la incorporació de diverses plataformes digitals per a l’ensenyament i l’aprenentatge. No obstant això, aquest nou context deixa entreveure debilitats importants de l’nostre sistema educatiu tal com la manca d’artefactes digitals, la diversitat de condicions que limiten a les famílies i, principalment, l’existència en d’algunes familias d’un capital i d’uns recursos culturals que poden condicionar tant el sentit de la participació de l’alumnat en aquestes activitats com a els seus resultats en termes d’aprenentatge.

Accedir a l’article complet