Guia per a l’avaluació de la innovació docent universitària – IVÀLUA

La guia com a eina de referència per promoure l’avaluació dels processos d’innovació docent. La present guia té com a principal objectiu aportar elements per poder avaluar la innovació docent universitària. Es tracta d’una guia pionera per molts motius. En primer lloc perquè estableix una conceptualització del que s’entén com a innovació docent universitària, caracterització que ha estat consensuada per als autors de la guia en col·laboració amb les persones responsables de la innovació docent de les diferents universitats catalanes. En segon lloc perquè posa en relació dos aspectes que fins ara no s’havien abans relacionat ni estudiat de forma conjunta com son l’avaluació i la innovació, sent pionera en el sentit de què detalla les eines que té l’avaluació per avaluar els processos d’innovació educativa. En tercer lloc, la guia es planteja i supera amb escreix el repte de ser eminentment pràctica; aporta llum sobre les fases, les variables i els indicadors que cal tenir en compte per avaluar els processos d’innovació pedagògica i ho fa des dels diferents tipus d’avaluacions existents: avaluació de necessitats, avaluació de disseny, avaluació d’implementació i avaluació d’impacte sent aquesta darrera una de les grans aportacions de la mateixa. Per tots aquests motius estem plenament convençuts que la guia que us presentem reuneix totes les condicions per esdevenir un referent en aquest àmbit. Tant de bo la seva existència serveixi per a què les persones responsables de les diferents universitats catalanes que impulsen els processos d’innovació docent universitària ho facin amb tot el rigor possible i que esdevinguin, per tant, pioners dels processos d’avaluació de la innovació docent en aquest àmbit.

-Marc Balaguer (Director Executiu Ivàlua)

Accés a la guia