La nova escola
Coses que al meu entendre són cabdals: la persistència amb el treball, el gust per la feina ben feta, no acontentar-se mai amb la primera resposta… César Coll. Sense ficció (06/10/2020)
Iris Merino2020-10-09T18:20:51+01:00October 9th, 2020|
Coses que al meu entendre són cabdals: la persistència amb el treball, el gust per la feina ben feta, no acontentar-se mai amb la primera resposta… César Coll. Sense ficció (06/10/2020)
Mariana Largo2021-02-08T21:58:32+01:00October 8th, 2020|Tags: formal education, ICT, infographics, learning networks, online activities|
Un Edcamp Online es una trobada amb persones de la comunitat educativa amb ganes d'aprendre, compartir entre iguals i fer xarxa en format digital. Aquesta infografia ofereix eines que t'ajudaran a dissenyar i posar en marxa un Edcamp Descarrega l'infografia
Antonio Membrive2020-10-07T11:17:34+01:00October 7th, 2020|Tags: actividades educativas, congress, ESO, general certificate of education, primary education|
La Universidad de Galicia y otros colaboradores, a través de su plataforma EDUCA, formada por profesores de diferentes etapas educativas que promueven la mejora de la educación, organiza el 4º Congreso Mundial de Educación, EDUCA 2021, que congregará a más de 1000 profesionales de la educación, docentes de todas las etapas educativas y materias y estudiantes de estudios afines al ámbito educativo. Contará con ponentes destacados en el ámbito de la educación, la neuroeducación, la investigación y la innovación educativa. Se celebrará del 25 al 27 de febrero 2021. Palacio de Congresos de Santiago de Compostela. España. Más información sobre este [...]
Mariana Largo2020-10-05T09:06:56+01:00October 5th, 2020|Tags: feedback, ICT, learning assessment, reflection, video|
Make Formative Assessment More Student-Centered is a video created by the Common Sense team, a non-profit organization that provides educators and students with the resources they need to harness the power of technology for learning and life. This video provides three tips for great formative assessment. Does formative assessment begin and end with a quiz? Many popular formative assessment apps like Kahoot!, Plickers, and Socrative make giving and scoring quizzes easy and efficient. They also give teachers great feedback on learning and instruction. But quizzes and feedback are the top of the iceberg. To unlock formative assessment’s full potential, go beyond [...]
Antonio Membrive2020-10-03T09:27:24+01:00October 3rd, 2020|Tags: actividades educativas, congress, ESO, general certificate of education, primary education|
La Universidad Autónoma de Barcelona organiza CIEDO 2020, con su lema "La nueva gestión del conocimiento". Los objetivos que se persiguen en el CIEDO 2020 son: analizar y debatir sobre los nuevos planteamientos y estrategias usadas en los procesos de creación y gestión del conocimiento colectivo; fomentar el intercambio de investigaciones, experiencia y buenas prácticas sobre la promoción de la conversación y el aprendizaje social e informal en el lugar de trabajo; valorar nuevos formatos de aprendizaje, inteligencia colectiva y participación social en el desarrollo de los profesionales y sus organizaciones; promover líneas de trabajo conjuntas entre la Universidad, la Administración [...]
Mariana Largo2021-02-08T23:34:23+01:00October 1st, 2020|Tags: equality, formal education, higher education, report, technology|
This study presents important conclusions from EDUCAUSE's 2019 research on students and information technology. It also provides recommendations on giving students technology support and solution needs, in order to improve students learning experiences on campus and helping them to reach success. Drawing on survey data from more than 40,000 students across 118 US institutions, this report highlights a number of important findings related to students' technology preferences, supports, and experiences. While the majority of students (70%) prefer mostly or completely face-to-face learning environments, specific demographic factors influence their preferences. Labs and demonstrations, faculty/student conferences, and lectures were rated as the most preferred activities [...]