Els ecositemes locals d’aprenentatge tenen tot el potencial per a transformar la forma en què es produeix l’aprenentatge. L’informe que aquí es presenta proposa algunes caracteristiques fundamentals: objectius nous i més ambiciosos, noves competències, rols i expertesa, el repte de l’equitat, nou agents educatius i noves relacions de poder, canvi de forma i noves mètriques.
L’informe a més mostra un estudi que inclose 9 models que impulsen aquests ecosistemes. Entre ells es troba Educació 360, iniciativa que contribueix a generar aquests ecosistemes. Descriu alguns dels projectes pilots municipals, impulsats els darrers anys i el suport que està obtenint dels governs locals catalans. L’informe recull també una reflexió de Mònica Nadal, cap de recerca de la Fundació Jaume Bofill.
A la mateix página web poden trobar l’enllaç a l’informe complet de els Ecosistemes Locals d’Aprenentatge: models emergents o descarregar-lo de https://www.wise-qatar.org/2019-wise-research-learning-ecosystems-innovation-unit/