Archivos mensuales: noviembre 2018

Lliurament del «Premi Jove de Còmic de Sant Martí»

2019-03-11T13:08:51+01:00noviembre 30th, 2018|Etiquetas: , |

Divendres 30 de novembre cinc alumnes de 4t d’ESO de l'INS Quatre Cantons que cursen el BRC de creació literària de còmic van participar en l’acte de lliurament del Premi Jove de Còmic de Sant Martí per a la prevenció i l’eradicació de la violència masclista. Tot el grup de BRC havia estat treballant amb l’entitat Trama unes vinyetes sobre aquesta temàtica i aquesta representació dels alumnes les va anar a presentar a l’acte de lliurament dels premis, que es feia alCasal de Joves de Can Ricart. Els cinc alumnes esmentats van llegir un text que explicava qui eren i com havien treballat [...]

What’s the best way to improve teaching?

2019-01-21T18:05:57+01:00noviembre 19th, 2018|

“What’s the best way to improve teaching? Focus on learning. And the best way to increase learning? Move the focus off the teacher and onto the student” David Kolb, 1992

Cities of learning

2019-11-14T17:00:13+01:00noviembre 19th, 2018|Etiquetas: , , , , , |

http://uil.unesco.org/lifelong-learning/learning-cities Cities of learning is a project that presents a new concept of city where the training of young people is in accordance with the requirements of the XXI century. It is organized a network of activities in different places of the city that allow users learn and develop skills and competences in various areas, for example a robotics workshop. The aim is to promote a connected learning in and out of school, related to the interests of students and the needs of society. There are also a system of digital badges of the youth activities performed and their level of [...]

What do you want kids to do with technology?

2019-01-21T17:58:23+01:00noviembre 7th, 2018|

The motivation behind the image was to remind teachers that carefully thinking through just what we want our kids to know and be able to do is the FIRST step that we need to take when making choices about the role that technology plays in our teaching. Bill Ferriter

Connected Learning, an interdisciplinary research network

2019-11-14T15:05:33+01:00noviembre 6th, 2018|Etiquetas: , , , , |

https://clrn.dmlhub.net Connected Learning is an interdisciplinary research network dedicated to understanding the opportunities and risks for learning afforded by today’s changing media ecology, as well as building new learning environments that support effective learning and educational equity. The work focuses on a model of connected learning — learning that is socially connected, interest-driven, and oriented towards educational opportunity. As an agenda for research, Connected Learning is about examining learning that cuts across the contexts of home, school, and peer culture, looking at the links and disjunctures between them. Currently the Connected Learning is working in several research projects, like “The Class”. The research [...]

Conferència «Com podem començar a personalitzar l’aprenentatge al centre educatiu?» al CRP del Segrià

2019-03-11T12:54:32+01:00noviembre 1st, 2018|Etiquetas: , , |

El CRP del Servei Educatiu del Segrià organitza la conferència "Com podem començar a personalitzar l’aprenentatge al centre educatiu?" a càrrec del Dr. César Coll. Data: 28 de novembre 2018 Lloc: Cafè Teatre de l’Escorxador Amb aquesta activitat el CRP es vol afegir a la celebració del Dia de la Mestra i del Mestre que impulsa el Moviment d’Innovació Educativa de Lleida. + informació

II Encuentro sobre Personalización del aprendizaje y procesos de innovación educativa

2019-03-19T10:46:51+01:00noviembre 1st, 2018|Etiquetas: , , , , , |

  El II encuentro sobre personalización del aprendizaje y procesos de innovación educativa aspira a proporcionar continuidad al intercambio de experiencias y conocimientos entre el profesorado de los centros educativos participantes en el proyecto  “Aprender con Sentido” iniciado hace un año en el I encuentro celebrado en Barcelona en noviembre de 2017. El propósito de este segundo encuentro, que cuenta con la participación de los mismos centros educativos (con un solo añadido) y los mismos profesores y profesoras (con algunas excepciones) que la edición anterior, es facilitar un espacio y unas condiciones apropiadas para ampliar y profundizar el proceso de reflexión [...]

Ir a Arriba